הובלת רהיטים לבית – מה צריך לדעת

מכינים רשימת מלאי

מעבר דירה הוא אחד האירועים שמעוררים את רמת הלחץ הגבוהה ביותר. מדובר במשימה לא פשוטה המצריכה היערכות מסודרת והמון אורך רוח. אריזת תכולה של בית עשויה להיות מטלה ממושכת, ולכן אין לצפות כי ניתן יהיה להשלים אותה תוך יום אחד בלבד. למרות גודל המשימה, כדאי לאמץ נקודת מבט אופטימית ולראות במעבר הזדמנות לסדר יסודי בחפצים שהצטברו לאורך השנים. בגדים שלא נלבשו שנים ארוכות, צעצועים שבורים של הילדים – זה הזמן להעביר הלאה או לזרוק. לאחר שהוצאו מהבית כל אותם הפריטים שכבר אין בהם צורך מומלץ לעבור בכל חדר של הבית ולהכין רשימה של הרהיטים הגדולים ושל מספר הארגזים הצפוי בכל חדר. רק לאחר הכנתה של רשימת מלאי מפורטת ככל האפשר ניתן יהיה לפנות לקבלת הצעות מחיר מחברות ההובלה.

קבלת הצעת מחיר ובחירה בחברת הובלות

את הבחירה בחברת ההובלה אין לבצע "על רגל אחת", אלא מומלץ לעשות סקר שוק מעמיק הכולל לא רק מחירים אלא גם המלצות. יש לוודא כי כל פרטי התכולה ופרטי המעבר עצמו נמסרים לחברת ההובלה על מנת למנוע אי הבנות בהמשך. בדרך כלל חברת ההובלה תבקש לברר עם הלקוח את הפרטים הבאים: כתובת ישנה וחדשה, האם מדובר בבניין רב קומות, האם ישנה מעלית, האם יש רהיטים המצריכים פירוק והרכבה, האם ישנם חפצים שבירים, מהי כמות הארגזים המשוערת, האם ישנם רהיטים גדולים כגון מזנונים או רהיטים אחרים. ישנן חברות הובלה שיבקשו להגיע לבית הלקוח על מנת לתת הצעת מחיר. במקרים שבהם קיימת התלבטות בנוגע לחברת ההובלה, כדאי לבחור בחברה ותיקה בעלת ניסיון, או בחברה שעליה התקבלו המלצות ממקור מהימן.

אריזה

הנחייה כללית המסייעת לסיים את התהליך במהירות היא לארוז כל חדר בנפרד ולדאוג לסימון ברור על האריזה. לדוגמה, לאחר סיום אריזת החפצים השייכים לחדרי השינה יש לכתוב על האריזה "חדר שינה קומפלט" וכך להקל בהמשך את תהליך הפריקה. כשאורזים חשוב לזכור כי בסופו של דבר את הארגזים יסחבו אנשי הצוות של חברת ההובלה, ועל כן יש לוודא כי משקלם של הארגזים לא ייעלה על 25 ק"ג. אם אתם מתקשים מאוד להרים את הארגז, אולי עדיף לפצל את תכולתו בין שני ארגזים שונים. נוסף על כך, כאשר מעמיסים חפצים כבדים רבים בארגז אחד, תמיד קיים הסיכון שהארגז יקרוס תחת העומס ויקרע. באותו עניין – חשוב מאוד לבחור בארגזים חזקים, ולא בכאלו שנעשה בהם שימוש חוזר שוב ושוב. פעמים רבות תספק חברת ההובלות את הארגזים בעצמה, אך ניתן גם למצוא ארגזים מחומר עמיד בקניונים ,חנויות רבות זורקות ארגזים שאין להן צורך בהם, או במכולות לאיסוף קרטון. אין צורך לפרט על כל ארגז את כל התכולה שלו, מספיק לציין את שם החדר בכתב ברור ובמקום בולט חפצים שבירים מומלץ לעטוף בעיתונים או בניירות אריזה ולאחסן אותם כך שלא יהיה רווח גדול מדי בין פריט אחד למשנהו על מנת למנוע תנועה. מי שמתכנן גם להעביר כמות גדולה של עציצים חשוב שלא ישקה אותם לפני ההובלה – השקיה עשויה לגרום להם לטפטף כמו גם תגדיל את משקלם.  ביום המעבר עצמו מומלץ לקחת ארוחה קלה לדרך ולוודא כי חפצים כגון תכשיטים או פריטים יקרים אחרים הניתנים לנשיאה, נמצאים אתכם. בהצלחה.