הסלון שלכם – הפנים של הבית

התאמת הריהוט למבנה הסלון

חנויות הריהוט מציעות היום סלונים מעוצבים במגוון רחב של סגנונות ומחירים. הפיתויים הם רבים, אך כשבוחרים סלון חדש חשוב מאוד להתאים אותו למבנה הקיים. בחירה בריהוט שהוא גדול מדי או קטן מדי, או בחירה בספה שהמבנה שלה אינו מתאים לאופן סידור הסלון, תיצור חדר לא נעים. לכן, לפני שמתחילים להסתובב בין חנויות כדאי לבצע כמה מדידות, ולהגיע לחנות כשבידכם כל הפרטים הטכניים או אפילו שרטוט של מבנה הסלון הקיים.

התאמת הריהוט לבני הבית

לאחר שנאספו הפרטים הטכניים יש לבדוק מספר גורמים נוספים. אחד השיקולים המובילים בבחירת סלון הוא חברי הבית. כשמדובר במשפחה הכוללת ילדים קטנים כדאי למשל לבחור בריהוט שאינו כולל פינות חדות העלולות לפצוע את הילדים. מומלץ גם לבחור בספות שניתן יהיה לנקות בקלות יחסית, כי ילדים זה שמחה, אבל גם לכלוך. לצד שיקול זה קיים כמובן גם השיקול התקציבי שיש להתחשב בו.

התאמה לסגנון הכללי של הבית

הסגנון שבו אנחנו בוחרים לעצב את הסלון צריך להשתלב היטב עם סגנון שאר חדרי הבית, כמו כן לפעמים צריך לבחור בסלונים פינתיים בשל מגבלות הבית. בחנויות ניתן למצוא מערכות ישיבה במגוון רחב של סגנונות – עתיק, מודרני, אורבני וכיוצא בזה. לצד הבחירה בסגנון יש לשים לב לצבע. מי שאוהב צבעים עזים מומלץ שיעשה שימוש זהיר בגוונים השונים. ניתן למשל לבחור ספה בצבע יחסית נטרלי ולהוסיף לה צבעים דרך שימוש בכריות בצבעים שונים. אפשר גם לבחור בכורסה בעיצוב ייחודי שתוסיף צבע ואופי אישי לבית.

בחירה בריפוד

בבחירת הריפוד, נחלקים רוב האנשים לשני מחנות – עור או בד. לריפוד מעור יתרונות רבים – הוא נוטה להתלכלך פחות וקל לניקוי ואם מדובר בחומרי גלם איכותיים, הרי שהוא עמיד לאורך זמן. לאנשים הסובלים מאלרגיות תתאים יותר ספה מעור, מכיוון שהיא כמעט ואינה צוברת אבק. למרות זאת, לריפוד מעור יש גם חסרונות. מלבד המחיר הגבוה העור נוטה להישרט יותר. גם מגוון הצבעים של ריפוד העור מצומצם יותר, ורבים מעדיפים ריפוד מבד המשדר חמימות רבה יותר. ריפוד מבד מאפשר בחירה מתוך מגוון רחב של צבעים ומרקמים ועל כן קל יותר לשלב ספה מבד בעיצוב הקיים. יחד עם זאת חשוב לשים לב כי בד נוטה הרבה יותר לספוג כתמים והוא קשה יותר לניקוי מספה מעור. אם בוחרים בספה מבד רצוי לבחור במיקרופייבר שהוא עמיד הרבה יותר מבדים אחרים.

כמה טיפים לסיום

לפני שעושים את ההחלטה הסופית כדאי מאוד לבקר בכמה חנויות ולעשות סקר שוק מעמיק. לעתים קרובות ישנן חנויות המבצעות חיסול של המלאי או מוכרות בסוף השנה את עודפי הייצור שלהן. חשוב להגיע לחנות כשבידכם מידות הסלון, וניתן לצלם תמונות של הבית על מנת לרענן את הזיכרון לפני הרכישה. עניין נוסף שנראה אולי טריוויאלי – חשוב לוודא כי הספה שבה בוחרים היא נוחה ונעימה. לכן כדאי לשבת, להתרווח ולהיות בטוחים שעל הספה הזאת אתם רוצים לבלות את הערבים הפנויים שלכם, אז הגיע הזמן שתפנו קצת זמן ותעניקו לבית שלכם מראה פנים חדש ומזמין – בהצלחה!