עיצוב פנים לדירה חדשה

לא כולם יכולים להרשות לעצמם לשכור שירותי מעצב פנים שיגיע לביתם, ויסייע להם בהחלטות לגבי עיצוב הפנים. אך כמעט כל אדם שנכנס לגור בדירתו החדשה, היה רוצה לחיות במרחב יפה ומעוצב היטב, התואם את סגנונו האישי.
מאמר זה מסביר איך ניתן לקבל השראה לעיצוב פנים לדירה חדשה, תוך שימוש בריהוט המתאים לכל חדר בבית.

עיצוב פנים עם ריהוט מתאים

אחת הטעויות הנפוצות היא שימוש באינספור פריטי ריהוט קטנים, הדחוסים בחדר אחד. התוצאה המתקבלת היא כיסאות שאינם מתאימים לשולחנות, ושפע רהיטים קטנים שכל השפעתם היא מראה דחוס ומבולבל.
במקום חדרים עמוסים בריהוט, מומלץ לבחור לכל חדר את הרהיט המרכזי המתאים לו. כך, למשל, את הסלון ניתן לעצב עם ספה גדולה, נוחה ויפה, בתוספת שתי כורסאות מרופדות בבד צבעוני. לפינת האוכל ניתן לבחור שולחן גדול עם כיסאות מעוצבים המשדרים יוקרה.

המלצות אלו הן בבחינת דוגמאות בלבד, אך הן מספקות את הרעיון לשילוב סגנונות של רהיטים בגדלים שונים, כך שעיצוב הפנים של החדרים נראה מאוזן – לא מגושם מדי ולא ריק מדי. גם אם המטרה היא לעצב דירה קטנה, ניתן לבחור רהיטים שמשפרים את העיצוב, מתאימים לגודל הדירה, ומשמחים את העין.

רוב מעצבי הפנים שמתבקשים לעצב דירות למכירה, ממליצים שגם בחדר הקטן ביותר בבית, יוצב רהיט אחד משמעותי, המהווה הצהרה, כגון ארון מיוחד או מזנון מעוצב. השילוב בין רהיטים גדולים וקטנים הוא צעד המפתח לעיצוב מוצלח. כלל זה תואם אף את השימוש באביזרי עיצוב.

פריטים יפים להשלמת העיצוב

עם בחירת הרהיטים המתאימים לחדרים בדירה החדשה, ניתן להוסיף פריטי עיצוב משלימים בהתאם לסגנון הנבחר והטעם האישי. מעצבי פנים אוהבים להשתמש בקערות דקורטיביות, תמונות מיוחדות או הצגת אוספים שונים.
להשגת קורטוב של זוהר, מומלץ למשל, להוסיף פריט עיצוב קטן מוזהב, הניצב על שולחן הסלון או על מזנון בסגנון עתיק. אפשרות נוספת היא הצבת נר יפה על פמוט עומד, או קערה קטנה של אבנים צבעוניות. הבחירה בפריטי העיצוב צריכה להיות אישית ולשקף את טעמם האישי של בעלי הבית, אך ההמלצה היא לשמור על אסתטיקה, התאמת צבעים ותוצאה נעימה לעין.

אם ההעדפה היא לגישה כפרית יותר בעיצוב הפנים לדירה החדשה, ניתן להוסיף סלים ארוגים קטנים דקורטיביים. הם משתלבים נהדר בפינות השונות של הבית. בחדר האמבטיה, למשל, ניתן להציב מגש יפה המכיל את הסבונים והתכשירים השונים.
שימוש נכון בפריטי העיצוב בדירה החדשה, משלימים את בחירת הצבעים, הטקסטיל, הריהוט וסגנון עיצוב הפנים הראשי שנבחר. ביחד, התוצאה המתקבלת היא הרמוניה אמנותית, ממש כפי שניתן היה להשיג עם שכירת שירותי מעצב פנים מיומן.